Sample Electrician Cover Letter Thesis Statement For The Phantom Of The Opera Inserting Video To Powerpoint Presentation Robert James Waller The Bridges Of Madison County Summary New Ipod Presentation Research Paper On Public Private Partnership
~EP~Múzeum

Így kerülhető el a torlódás Horvátországban

A horvát autópályákat kezelő vállalat adóssága magas, ezért idén nyáron Horvátországban drágább autóval utazni, mint busszal, sőt az Index.hr szerint a horvát autópálya szakaszon több pénzt kérnek, mint amennyit egy európai sofőr egész évben elkölt útdíjakra. Alább olvasható, hol lehet elkerülni a fizetős pályákat.

A nyári idényben – július 1-től szeptember 30-ig – a már előbb is emelt horvát autópályadíjak újabb 10 százalékkal drágulnak. Köztudott, hogy a HAC, azaz a horvát autópályákat kezelő vállalat adóssága elérte az 5,2 milliárd eurót, amiből idén már 1,14 milliárd eurót törlesztenie kell, ezért Oleg Butković felelős miniszter elmondta, hogy a horvát kormány minden erejével igyekszik megakadályozni az eladósodást, ezért az infrastruktúra szektora reformálásra kerül. Azt is bevallották, hogy nem zárkóznak el az autópálya matrica rendszerének ötletétől, azonban most az az elsődleges cél, hogy minél több autópályadíjat beszedhessenek a törlesztés érdekében, ezt pedig a kapus rendszer szolgálja a legmegfelelőbben.

Az autópályát azonban ki is lehet kerülni, aminek mindenképpen az előnyeihez sorolandó, hogy ezeknek az utaknak a használata díjtalan, itt elkerülhetőek a dugók, és ha nem kíván ENC készüléket vásárolni, akkor a kapuknál való sorban állás is megelőzhető, nem utolsó sorban pedig sokkalta többet láthatunk ezeken az utakon Horvátországból, mint az autópályákon. Azt azonban mindenképpen hozzá kell tenni, hogy ha ezt a megoldást választjuk, az utazás időtartama jelentősen megnövekedik, ebből kifolyólag nagyobb benzinköltségre is számíthatunk, így meglehet, hogy nem is takarítunk meg túl nagy összeget.

Lista a díjmentes kerülőkről:

• A1 Zágráb-Split helyett D1-es főút
Lucko-Dugopolje szakasz 379 km, 5 óra 35 perc, 200 kuna megtakarítás.

• A1 Zágráb-Dubrovnik helyett: D36, D1 és D8
Luckótól Karamaticig terjedő útszakasz 553 km hosszú, 8 óra 22 percig tart, 256 kunát spórolhat meg vele.

• A1 Split-Dubrovnik helyett: D8, majd E65/M2
Dugopolje és Karamatic között 214 km-en át húzódik a 3 óra 40 perces útszakasz, amivel 75 kunát spórolhat meg.

• A1-A6 Zágráb-Fiume (Rijeka) helyett: D3
Lucko és Grobnik közötti útvonal 187 km, 3 óra 31 perc alatt érünk Zágrábból Fiumébe, 77 kunát takarítunk meg.

• A3 Zágráb-Lipovac helyett: D2
5 óra 23 perc és 336 km hosszú. Az eredeti útvonalon Zágráb és Lipovac között 141 kunát kell fizetni.
• A4 Zágráb-Goričan helyett: D3
Zágráb és Gorican között a D3 út 107 km, 2 óra 7 perc, 47 kunát spórolhat vele.

• A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj helyett: E73, majd D7-es főút
75.4 km, 31 kuna megtakarítás.

• A11 Zágráb – Sisak helyett: D30-as főút
Az 58.3 km-es kerülő 1 óra 10 perc alatt tehető meg, amely autópályán 15 kunába kerülne.
A fizetős autópálya nem kerülhető meg mindenhol. A drágulásban érintett útszakaszok listája:
• A1 Zágráb–Dugopolje,
• A1 Zágráb–Karamatići (Ploče),
• A1 Zágráb–Károlyváros (Karlovac),
• A1-A6 Zágráb–Fiume (Rijeka),
• A4 Zágráb-Muracsány (Goričan),
• A3 Zagráb-Lipovac,
• A3-A5 Zágráb-Eszék (Osijek),
• A11 Mraclin-Lekenik,
• Bregana,
• Sveti Ilija alagút,
• Krk-híd Krk-szigetére.

Tagged on: ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.